Start als DSD-reseller

Waarom je als IT-reseller nu VoIP moet gaan aanbieden?

Waarom je als IT-reseller nu VoIP moet gaan aanbieden?

“IT en Telecom komen samen” wordt al jaren geroepen. Telecom-resellers zijn zich gaan richten op IT-oplossingen en IT-resellers nemen steeds vaker VoIP-oplossingen mee in hun dienstverlening. Het integrale beheer van de Digitale Werkplek staat centraal. In mijn beleving zal telecom nu sneller door IT-resellers worden toegevoegd aan hun services omdat een IT-reseller dankzij de opkomst van VoIP met minder specialistische telecomkennis het MKB kan bedienen via een services-platform. Telecom is in de nieuwe situatie feitelijk vooral software geworden dat geleverd en geserviced moet worden. Dat is wat een IT-reseller gewend is te doen.

Wanneer je als IT-reseller kiest voor de juiste VoIP-oplossing, is een centrale bouwen vandaag de dag a piece of cake. Dan hoef je enkel nog te kiezen voor de juiste leverancier, die de VoIP-oplossing en SIP trunks gemakkelijk en snel levert.
 

Grote vraag naar VoIP door stop ISDN?

Ja dat zou je zeggen, de vraag is echter hoe groot de markt van ‘nog naar VoIP te migreren’-organisaties echt is. We spreken op dit moment nog van 160.000 ISDN-gebruikers, die waarschijnlijk al wel van één van de vele VoIP-leveranciers een aanbieding hebben gekregen. Uiteraard hebben ze die aanbieding ook van KPN gekregen, die ook nog eens precies weet waar de kansen liggen.

Maar, de IT-resllers heeft wel het grote voordeel dat ze al een relatie met heel veel bedrijven hebben en dat ze dus vrij makkelijk telefonie als een integrale dienst kunnen toevoegen. Wanneer ISDN-gebruikers de weg naar hun vertrouwde IT-reseller kunnen vinden, is ons services-platform in ieder geval voorbereid. Wij hebben ons cloud services aanbod al uitgebreid met een Cloud PBX en SIP trunks van ClearVox. En om een complete oplossing te kunnen bieden hebben we daar nu ook mobiele telefonie van ClearVox (op het netwerk van T-Mobile) aan toegevoegd. Interessant is vooral de integratie met de Clearvox Cloud PBX, waarmee IT-resellers een complete oplossing voor VoIP én mobiele telefonie kunnen bieden aan hun klanten: de eindgebruikers.
 

Waarom IT-resellers succesvol zijn in VoIP?

De belangrijkste reden waarom IT-resellers succesvol zijn in VoIP, is omdat zij de vertrouwde IT-partner zijn voor hun klanten. Deze klanten zijn al bekend en tevreden met hun partner en IT-services. Voor hen is het nu logisch om VoIP af te nemen en dat willen zij doen bij hun vertrouwde partner. De eindklant vraagt vandaag de dag om gemak en wil het liefst alle services, IT én VoIP, bij één leverancier afnemen.

Door VoIP aan te bieden zijn IT-resellers weer een stap dichterbij het kunnen bieden van een completer aanbod, waarmee zij hun klanten nog beter kunnen bedienen.
 

Start nu met VoIP

Wacht niet met VoIP tot (potentiële) klanten naar een oplossing gaan zoeken door de stop van ISDN. Wij verwachten niet veel van die stop, maar verwachten wel veel van VoIP. Het is nu de tijd om je klant een betere oplossing voor telefonie te bieden.

Met onze propositie bieden wij een all-in-one VoIP-oplossing, waarbij de eindgebruiker voor een vast bedrag per maand gebruik kan maken van alle functionaliteiten en onbeperkt vast en mobiel kan bellen. Een betere oplossing voor de eindgebruiker én makkelijk te beheren door de IT-reseller. Allemaal geleverd vanuit hetzelfde services-platform, waardoor de IT-reseller het overzicht houdt en daarmee het gemak.
 

IT en telecom in één platform: de eerste 6 maanden

Opvallend is dat bijna de helft van onze partners die via het DSD-platform een VoIP-oplossing aanschaffen nieuw zijn in de VoIP-markt. Deze resellers zijn blij dat wij ze helpen in deze voor hen nieuwe markt. De andere helft wil VoIP afnemen via ons, omdat zij al verschillende IT-diensten bij ons afnemen en graag alles in één platform houden. IT-resellers die wel al VoIP aanbieden stappen over op onze oplossing omdat hun huidige VoIP-oplossing niet meer up-to-date of competitief is.

Via het DSD-platform is de gewenste VoIP-oplossing van Clearvox net zo makkelijk aan te kopen als andere cloud services. Daarnaast werkt niet alleen de aanschaf van de oplossing makkelijk, maar ook de implementatie en het beheer. Dit komt omdat Clearvox is ontwikkeld vanuit een IT-gedachte. Dit maakt de werking van de software en de interfaces voor IT-resellers herkenbaar en laagdrempelig. IT-resellers, die voorheen telecom uitbesteedden aan een collega met meer ervaring, kunnen die service nu zelf bieden.
 

Overtuigd?

Ben jij klaar om VoIP aan te bieden aan jouw klanten? En wil je graag de services die je afneemt bij DSD uitbreiden met onze VoIP-oplossing? Wij begeleiden je graag stap voor stap in dit proces, van aanbieden tot implementatie. Hoe wij dit doen? Download onze Whitepaper ‘Waarom je nu VoIP moet aanbieden aan je klanten’ en ontdek alle voordelen en mogelijkheden.

Download Whitepaper - Starten met VoIP voor IT-resellers & MSP's

Ontdek alle voordelen en mogelijkheden die VoIP bieden voor jou als reseller, en voor je klanten.

 

Jouw eigen on·demand software store.

Start vandaag!